miercuri, 27 octombrie 2010

Interior

Nu ştiu să spun dacă pot să enumăr imediat toate trăsăturile simbolismului şi ale modernismului, trăsături pe care nici măcar profesorii nu mai ştiu cum să ni le înghesuie mai repede în cap pentru bacalaureat...
Însă de la o vreme am poftă de poezie. Să mă lase în pace cu eseurile lor argumentative, cu sintezele şi testele lor de evaluare...

Să mă închid în cameră, să mă bag în pat şi să mă îmbăt de Bacovia, Arghezi şi Blaga.
Să tresar la picturile lui Van Gogh şi Kandinski.
Să am răgazul de a simţi măreţia universului ca un copil bătrân.

,,Atâta linişte-i în jur de-mi pare că aud
cum se izbesc de geamuri razele de lună.
 
 În piept
mi s-a trezit un glas străin
şi-un cântec cântă-n mine-un dor, ce nu-i al meu. (...)''
(Lucian Blaga, ,,Linişte'') 

2 comentarii: